Labirynt, z greckiego – λαβύρινθος labýrinthos to budowla odznaczająca się bardzo zawiłym układem dużej liczby pomieszczeń i łączących je krętych ciągów korytarzy, co utrudniało niepowołanym osobom dostęp do usytuowanego zwykle centralnie, strzeżonego pomieszczenia . Tyle mówi ogólna definicja. A podczas dzisiejszych, czwartych już spotkań warsztatowych, uczniowie klasy II a przyjęli zaproszenie pani Beaty Ogórek – Lubarskiej* do tworzenia projektów własnych labiryntów. Najpierw była krótka „wędrówka” po internecie w poszukiwaniu cennych informacji. Potem projekty na papierze. Ale chyba najciekawszym zadaniem było wyklejanie labiryntów taśmą malarską na podłodze. No i jeszcze ważne zadanie! Doniesienie kropli wody do naczynia znajdującego się w centralnym punkcie pomieszczenia bardzo krętego labiryntu.
Kolejne spotkanie i nauka logicznego myślenia oraz koncentracji poprzez zabawę za nami ! Okazuje się, że cała ta nasza dookolność bywa niezwykle ciekawa …

Barbara Drozd

*Beata Ogórek – Lubarska to nauczycielka, która sukcesywnie doskonali swój warsztat dydaktyczny szkoląc się w Polskim Stowarzyszeniu Montessori. Najnowszym jej dokonaniem (a ma ich na swoim koncie wiele) jest udział 20 -21 X 2018 r w Łodzi, w seminarium „ Podstawowa myśl Marii Montessori dotycząca pokoju – wychowanie dla pokoju przeniesione na pracę w przedszkolu i szkole XXI wieku”. Dzięki takiej aktywności szkoleniowej p. Beaty, nasi uczniowie mają okazję patrzeć dalej i sięgać wyżej.